Dietní kuchyňské fígle

15. února 2008 v 6:00 |  Zajímavosti-MIX
Vyzkoušejte triky, s nimiž navaříte nízkotučně a dietně. Členové rodiny si přitom ničeho ani nevšimnou!
I lákavé a chutné jídlo může být dietní...
I lákavé a chutné jídlo může být dietní...
Pokud přecházíte na dietní stravu, neznamená to, že odteď se na vašem talíři bude objevovat jen naklíčené zrní a listy všeho druhu. Naopak - jídelníček může zůstat skoro stejný jako dřív, jen se musíte naučit používat ingredience, které celkovou kalorickou hodnotu jídla podstatně sníží.
Klasický řepný cukr nahraďte fruktózou (prodává se např. pod názvem Fruktopur) - má o 30 % vyšší sladivost než řepný cukr, takže jí spotřebujete méně, navíc má nižší glykemický index. Omáčku není třeba zahušťovat kalorickou bombou v podobě jíšky z másla a mouky. Použijte místo ní škrobovou moučku (např. Solamyl) rozmíchanou v trošce vody.
Nejenže ušetříte kilojouly, ale omáčka bude i rychleji hotová. Místo kysané smetany do polévek vyzkoušejte podmáslí, které je mnohem méně kalorické a zdravější. Polévky také snadno zahustíte rozmixovanými bramborami či zeleninou nebo také rozmočeným chlebem. Sladkou smetanu zastoupí sušené mléko, které umícháte hustší, než udává návod.
Pořiďte si olivový olej ve spreji. Rozprášením se pokryje dno pánve při minimální spotřebě tuku. Místo tučných sýrů dejte do těstovin nebo na pizzu třeba sýr cottage nebo ricottu. Nezdravou majonézu nahradí středně tučný bílý jogurt, do kterého zamícháte lžičku olivového oleje a lžičku hořčice. Potřebujete-li do jídla chuť uzeniny, pomozte si uzeným tofu, které má oproti klobáse minimum kalorií.

Salát bez oleje

Zeleninový salát bez olejového dresinku si ani neumíme představit. Použijete-li olej olivový, svému zdraví sice prospějete, při redukční dietě je ale stejně nevhodný jako jiné oleje - kalorií má totiž úplně stejně.
Vyzkoušejte dresink, v němž vám olej vůbec chybět nebude! netučná zálivka: V zavařovací sklenici smíchejte jeden díl balsamikového octa, jeden díl tekutého medu a jeden díl hrubozrnné hořčice. Zašroubujte víčko a protřepávejte tak dlouho, dokud nevznikne hustá směs. Můžete obměnit i nízkotučným jogurtem, bylinkami nebo třeba utřeným česnekem.

"Bezpečná" šlehačka

Taková tuková bomba jako šlehačka je pro redukční dietu doslova hrobem. Naštěstí je možné ji nahradit 'ošizenou' nízkotučnou variantou, která se bude skvěle vyjímat na ovocných dortech či pudincích. mléčná pěna: V misce smíchejte sáček netučného mléka v prášku, půl šálku ledové vody a jednu lžičku moučkového cukru. Ručním nebo elektrickým šlehačem ušlehejte do husté pěny, kterou ihned podávejte.

Smažení bez tuku

Při hubnutí je smažená jídla lepší úplně vypustit. Pokud potřebujete jako základ osmahnutou cibuli, zkuste tuto techniku. light cibulka: Do půlky šálku nalijte horkou vodu, rozmíchejte v ní bujón a dolijte vínem.
Cibulku posekejte jemněji než obvykle a dejte na hodně rozpálenou suchou pánev, občas promíchejte. Když začne cibulka hnědnout, přidejte pár lžiček směsi vína a vývaru - ne tolik, aby se cibulka začala dusit. Tento postup několikrát zopakujte, až se cibulka začne znovu přichytávat.
Nakonec vlijte zbytek směsi a míchejte, dokud se nahnědlá hmota neodlepí od dna pánve. Zakryjte poklicí a nechte stát 5 minut. Cibulka bude měkká, hnědá a krásně zkaramelizovaná a připravená na přípravu omáčky apod.

Skryté tuky

Obsah tuků je pro hubnutí stejně důležitý jako počet kalorií. Pozor na ně v těchto potravinách:
>> Instatntní polévky a směsi
>> Paštiky a pomazánky
>> Popcorn, křupky a chipsy
>> Oplatky a sušenky (i dietní)
>> Uzeniny (i dietní)
>> Light majonézy a dresinky
(vip, Jackie)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 NotAlone-WithAna NotAlone-WithAna | Web | 20. února 2008 v 10:52 | Reagovat

Ahojky:)Koukám že jsi taky nebyla celkem dost dlouho na blogu:/

Jak se vede?A co váha??

2 www.trisha.blog.cz www.trisha.blog.cz | Web | 29. února 2008 v 23:46 | Reagovat

www.trisha.blog.cz

3 Tipetka=) Tipetka=) | E-mail | Web | 3. března 2008 v 9:15 | Reagovat

Ahojda Zuzi:-))

Ty už tady vůbec nechodíš??:-//

Co se děje??:-(

Ozvi se až budeš na přijmu jasné??:-)

Měj se at se ti daří:-*

Pa

4 WeakGirl WeakGirl | Web | 1. února 2010 v 18:22 | Reagovat

http://newanalife.blog.cz/

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama