Pondělní ráno

14. ledna 2008 v 9:36 |  Moje kecáníčko
Taky to nenávidíteeeeeeeee??? Chci být doma a spinkat jak dlouho budu chtít. Važte si, kdo chodíte do školy, že máte prázdniny-letní, jarní, podzimní tad. To mi pracující máme jen 4-5 týdnů dovolené, jinak se můžem jít klouzat. No nic, každopádně spánek miluju a vstávání v 5 do práce mě ničí!
Ráno jsem se vážila a jak sem si myslela, přibrala jsem přes pátek+víkend. Naštěstí jen 300g, ale i to mě štve a chci zase najet na méně jídla.
A aby se nám lépe hublo, přináším pár zajímavostí.

Pozor na kalorické pasti!

100 g piškotů kaloricky vydá za stejné množství bábovky.

100 g piškotů kaloricky vydá za stejné množství bábovky.

Laskonka nebo rakvička se šlehačkou

Laskonka vyvolává díky máslovému krému dosti tučný dojem, naopak rakvička se šlehačkou se zdá být mnohem sušší a dietnější. Nenechte se zmást. Rakvička představuje hotovou kalorickou bombu. Podobně jako kokoska (2 100 kJ) v porovnání s Tiramisu (1 150 kJ).�

Hořické trubičky nebo dia trubičky

Velkým chytákem mohou být i sladkosti určené pro diabetiky. Selský rozum by nám řekl, že musí být dietnější, když místo cukru obsahují umělé sladidlo, které nemá prakticky žádné kalorie. Ale není to tak vždycky. Kalorická hodnota může být až dvojnásobná - kvůli tuku.

Bílé pečivo nebo celozrnné pečivo

Dalším 'nalezištěm' skrytých sacharidů je například pečivo. V každém redukčním jídelníčku se doporučuje zcela vynechat bílé pečivo a nahradit jej tmavým. Z hlediska kalorií si ale nepolepšíte. Dopřejete tak tělu jen více vlákniny, čímž prospějete svému zažívání.

Bábovka nebo piškoty

Za úplné tabu pro dietáře bývají považovány koláče, buchty a další sladké pečivo. Piškoty se však v povoleném jídelníčku tu a tam objeví... I tady budeme překvapeni. 100 g piškotů kaloricky vydá za stejné množství bábovky.

Hranolky nebo knedlíky

Knedlíky? Nepřípustné! Říkáte si, když se bojíte o štíhlou linii... Ve skutečnosti jsou knedlíky dietnější než třeba brambory smažené na oleji. Pamatujte však na zásadu - všechny přílohy jezte v rozumném množství. To je pro hubnutí jedno z klíčových pravidel.

Těstoviny nebo rýže

Ani zdánlivě dietní rýže není právě to, čím bychom se měli ládovat ve velkém. Rýže má vysoký glykemický index, zvedá nám tedy vysoko hladinu cukrů, což navíc způsobí brzy po jídle pocit hladu. Není o nic dietnější než třeba těstoviny.

Na co dát ještě pozor?

Kalorické nástrahy skrývá například i ovoce. Když v průběhu dne sníme třeba kilo zdánlivě neškodných jablek, vpravíme do sebe, aniž si to uvědomíme, kolem 2 500 kJ, u dietně populárního hroznového vína je to dokonce 3 000 kJ. Ošidná je i racionální strava - 100 g doporučovaného müsli má 1 900 kJ.
A co pro nás představuje balení oplatek? Pouhých deset deka takové sladkosti obsahuje tolik energie, kolik jí má požehnaně sytý oběd. Pozor i na sladké pití! Například fanta nebo tonik mají až 2 200 kJ na litr! Jak se tedy kaloriím bránit? Spoustu potravin můžeme snadno nahradit schůdnější variantou. Například místo pečiva zvolte výrobky typu knäckenbrot, místo bábovky si můžete dát bábovku proteinovou (více na www.stob-plus.cz).
Přílohy snadno nahradíme zeleninou v nejrůznějších úpravách a kombinacích. Pokud si chcete dát svůj oblíbený pamlsek, který si jednou týdně klidně můžete dopřát i při hubnutí, nedejte na mýty a obecné pravdy. Zajímejte se o skutečný počet kalorií a o množství konkrétní potraviny. �
(ela, Jackie)

A dáme si do těla. . .
Přestože máte zálusk třeba jen na pevné břicho nebo hýždě, znamenitou figuru vám zajistí pouze celkové zpevnění všech partií od paží po lýtka. Když chcete mít pěknou kostru, nemůžete přehlížet tato problematická místa. Čtěte, jak je dáte do latě!

Labutí dotek

Postavte se do stoje rozkročného na šířku ramen a nekrčte přitom kolena. Oběma rukama uchopte kilovou činku. Paže mírně ohněte a zvedněte je za hlavu (na obr. vlevo). Pomalu pak odlepte od země levé koleno a přibližujte k němu lokty (na obr. vpravo). Vraťte se do výchozí pozice. Po patnácti opakováních vyměňte nohu.

Přidejte si: V pozici (na obrázku vlevo) tlačte paže co nejvíc za hlavu. Účinněji posílíte bicepsy.
Labutí dotek
Labutí dotek

Pozdrav slunci

Pravou nohou udělejte dlouhý krok dozadu, v bocích klesněte dolů a levou nohu pokrčte do pravého úhlu. Do obou rukou vezměte činky a držte je v úrovni ramen (na obr. vlevo). S výdechem se pak zvedněte na levé patě a zároveň vzpažte (na obr. vpravo). Vraťte se do výchozí pozice. Po patnácti opakováních vyměňte nohy.

Přidejte si: Zapřete se zanoženou nohou o schod. Tím účinně protáhnete přednoženou dolní končetinu.
Labutí dotek
Pozdrav slunci

Sličný podřep

Stoupněte si do stoje rozkročného na šířku ramen. Lehce pokrčte kolena a zatněte břišní svaly. Cvičte opět s činkami v rukou (na obr. vlevo). Pomalu přecházejte do podřepu a zároveň předpažte. Konce činek směřují ke stropu (na obr. vpravo). Chvíli vydržte v pozici, pak se opřete do pat a vraťte se zpět.

Přidejte si: V pozici (na obr. vpravo) vydržte deset sekund. Zpevníte si tak zadek.
Labutí dotek
Sličný podřep
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Kessidya Kessidya | Web | 14. ledna 2008 v 11:27 | Reagovat

Kočko to ti teda nezávidím, přemýšlím kdy jsem já naposeldy stávala v 5ráno..Poslední dobou se mě párkrát stalo, že jsem v tolik šla spát..:-D Jinak prosimtě z těch 300g si nic nedělej! Půjdeš na záchod a bude to zas hnedka pryč:-) Mě se jednou stalo, že jsem předtím než jsem šla na velkou měla o dvě kila víc než potom:-D ale to si myslím že blba váha:-DDD Jinak já dneska finišuju s tou matikou, zejtra mám zkoušku a taky neustále přemýšlím nad blogem a hubnutím a tím co pro mě blog vlastně znamená...asi jsem trochu nahlodaná tím jak si všichni dávaj pauzu a blogy rušej..Nevím. No klaždopádně ti přeju krásný den bez nemilých překvapení!! Pá kessi

2 fatty fatty | Web | 15. ledna 2008 v 12:09 | Reagovat

Ta rýže mě teda překvapila....a dobrý cviky..

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama